Mercedes-Benz’in Yeni Elektrikli Hafif Ticari Araç Mimarisi VAN.EA, İlk Prototipleriyle Yollarda

Mercedes-Benz’in Yeni Elektrikli Hafif Ticari Araç Mimarisi VAN.EA, İlk Prototipleriyle Yollarda

Mercedes-Benz’in hafif ticari araçlarını elektrikli hale getiren VAN.EA mimarisi, ilk prototipleriyle trafikte yerini aldı. Stuttgart’tan Kuzey Burnu'na kadar herhangi bir sorun yaşamadan başarılı bir yolculuk yapan araç, kış aylarında İsveç'teki zorlu soğuk hava testlerine hazırlanıyor. Mercedes-Benz Vans, elektrifikasyon stratejisi çerçevesinde VAN.EA platformunu hayata geçirerek, bu alandaki dönüşüm sürecinin bir sonraki adımını atmış oldu.


2026 yılından itibaren, Mercedes-Benz’in tüm yeni nesil orta ve büyük hafif ticari araçları, modüler ve esnek yapısı ile dikkat çeken VAN.EA (Mercedes-Benz Van Electric Architecture) platformuna dayanacak. Bu mimari, Mercedes-Benz’in hafif ticari araçlarının üretimini yeniden tanımlarken, sektörde önemli bir kilometre taşı olarak öne çıkıyor. VAN.EA tabanlı ilk prototiplerin yollarda görülmesiyle birlikte, markanın gelecekteki elektrikli hafif ticari araçları için önemli bir adım atılmış oldu.


VAN.EA Mimarisi ve Farklı Segmentlerdeki Uygulamalar


VAN.EA mimarisi, lüks ve premium segmentte yer alan hafif ticari araçlar arasında net bir ayrım yapabilme kapasitesine sahip. Bu sistem, aile kullanımı için tasarlanan minibüslerden VIP taşımacılık hizmetlerine kadar geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Elektrikli hafif ticari araçlar, hem ön tekerlekten çekiş hem de dört çeker seçenekleriyle müşteri taleplerine uygun çözümler sunabiliyor. Araçlar, Mercedes-Benz İşletim Sistemi'nin (MB.OS) en güncel sürümü ile birlikte 800 volt şarj sistemi ve 22 kW AC şarj cihazı ile donatılıyor.


Uzun Mesafe Testleri ve Gelecek Planları


Haziran 2024’te, Stuttgart'tan Kuzey Burnu'na yapılan uzun mesafe testi, aracın şasi, elektrikli güç aktarma organları, bataryası ve yüksek gerilim bileşenlerinin performansını test etmek için gerçekleştirildi. Bu testlerin ardından, araç üzerindeki tüm bileşenlerin etkileşimi detaylıca inceleniyor. Bir sonraki aşamada, İsveç'teki kış koşullarında yapılacak soğuk hava testleri ile araçların zorlu hava şartlarına karşı dayanıklılığı değerlendirilecek.

Yorum bulunamadı.

Yorumlar (0)

Yorum Yazın